fredag 28 januari 2011

I sommar...


...kommer jag att kunna duka upp med de här fina
tallrikarna från Mateus i trädgården.
Jag köper nämligen en ny tallrik varje gång jag får lön!


Visst är väl det ett smart sätt att få en hel uppsättning på?
Det är ju inte särskilt kännbart med en tallrik åt gången!
Jag har valt färgerna plommon och viol,
eftersom de är så fina ihop, och eftersom lila toner gör sig så fint
mot trädgårdens grönska.
Jag tänker nämligen på de här tallrikarna som perfekta grilltallrikar!


Tills dess får tallrikshögen stå på den här fina ställningen och växa till sig.

Hoppas att ni har en riktigt fin och skön fredag!
Här är väl kanske inte fredagsstämningen på topp,
eftersom mannen ligger i magsjuka...

Och jag är väl säkert inte ensam om att tycka att just den
sjukan har en viss stämningsdämpande effekt när man har den
in da hause...

...eller?

4 kommentarer:

  1. Mateus rules.
    De tallrikarna med två färgpigment är snyggast för tillfället.
    Mina är gröna, jag hade en tanke för länge sedan att de passar till alla högtider, jul, påsk & midsommar. Sen har jag kompletterat med beigea mattallrikar med spetskant. (hur stavas beige...?)
    jag ser det som en samling och jag gillar snygga prylar som dessutom är bruksföremål.
    Du kommer kunna fixa fina grillkvällar till sommaren!
    kram och trevlig fredag!

    SvaraRadera
  2. De tallrikarna i just samma färg köper min dotter också, det är så vackert och passar till så många färger. De är ju så dyra så det får bli en i taget men så småningom blir det ju en samling.
    Nej, inte kan det vara särskilt mysigt ikväll när magsjukan härjar, hoppas du klarar dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Superfina tallrikar!!! Oh så kul att duka med dem.

    Nä, så trist med magsjuka...hoppas att det inte sprider sig...

    Kram Maria

    SvaraRadera
  4. Vilken super ide, det ska jag genast och jag vet precis vad det ska bli.....berså koppar.

    Krya på er
    Kram Anna

    SvaraRadera