söndag 9 januari 2011

Stenbänken


Häromdagen skrev Anna i ett inlägg att hon tyckte det var kul med lite
"Året om bilder" från samma plats, men från olika tider på året.
 Bra idé! Jag som har hela datorn full
av bilder från trädgården nappar direkt! Jag har valt att köra bilder från
vår "Japan-inspirerade" del, som vi gjorde i aug. 09.
Jag utgår från stenbänken.


Stenbänken fick jag av familjen på min födelsedag i april förra året.


18 maj 2010. Framför stenbänken har vi en Tsukubai
med en bambupump. Det porlar härligt!


26 maj 2010
Den Japanska blodlönnen hade hönsnät omkring sig i början av säsongen,
eftersom det kryllar av hungriga rådjur här...


3 juni 2010.
Ser ni vår katt Prinsen i bakgrunden?


Sett från stenbänken. 18 juni 2010.
Kaninen heter Sixten.


16 juli 2010
Alliumbollarna är utblommade.


10 augusti 2010
De japanska gräsen växer sakta. Tååålamod...


Färgerna blir djupare. Det är sensommar.


Oktobermorgon
Ja, och så tillbaka till startbilden igen...
Jag är inte så förtjust i vintern. Tycker mest att det är en transportsträcka
som måste gås igenom fram till "det riktiga livet", sommarhalvåret.
Fast det är skönt att få vila från trädgården också.
Och att få längta!

5 kommentarer:

  1. Vilken trevlig "hörna" du har i trädgården. Tror minsann jag ska önska mig en stenbänk jag åxo :).
    Ha det gott!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Vlken underbar del av din trädgård du visar. Bambupumpen väcker starkt habegär hos mig och stenbänken och växthuset och kaninen.....

    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Hej. Susar runt i sybervärlden och hamnade i din finfina blogg.
    Här var det mycket att läsa och titta på. Tror jag ska kolla runt lite mer "hemma" hos dig!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hej,

    Var köpte du eller var kan man köpa bänken eller liknande som du publicerade den 9 Januari 2011? Mvh Ivan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!

      Den är köpt på Ingvaldstorp Trädgårdsbutik utanför Katrineholm!

      Hälsningar AH

      Radera