torsdag 3 februari 2011

Blombudget


Plötsligt kom solen fram för en stund.
Å, underbara sol, vad jag är beroende av dig!

(Man kan ju undra varför jag bor i Sverige då...?
En av mina irakiska elever undrar hur överhuvudtaget någon
kan vilja bo i ett så kallt och mörkt land frivilligt.
Och när det gäller vädret förstår jag att han funderar...)


Blommor, blommor, blommor...
Jag undrar vad min blombudget ligger på...
Tur att H inte protesterar mot denna last, även om han nångång
kan påpeka att vi redan har blommor hemma när jag köper fler...


Fast annars låter han mig hållas.
Han märker väl att det får mig att må bra, kanske.
och vem vill inte ha en nöjd och glad fru...?

Nä, just det - det vill väl alla!
- fritt fram för blominköp, flickor!
Det gagnar alla i slutändan.

Så det så!

6 kommentarer:

  1. leeeeeeeeeeeeeer, vi är bar lika annahelena, vi resonera lika där om blommor, blink!
    härliga bilder!
    varmkram lotten

    SvaraRadera
  2. Ha,ha en nöjd fru är en bra fru helt klart.
    Ett hem är mycket vackrare med färska blommor lite varstans. Ser framför mig att din smak och känsla förgyller er vardag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Visst är den en speciell känsla med färska blommor, de piggar liksom upp.

    SvaraRadera
  4. Helt klart jag håller med, fram för mer blommor även om jag har en make som kommer hem med blommor rätt så ofta.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  5. Underbart... man får aldrig nog liksom.
    annika

    SvaraRadera
  6. Härligt med blommor...man kan inte få för många!

    trevlig helg!
    tina

    SvaraRadera