lördag 5 februari 2011

Egentid!


Heeej!
Trots att jag egentligen borde fortsätta med min to do-lista,
 måste jag ju säga hej här på bloggen!
(Eller också kan jag ju sätta upp "Blogga" också på listan!)

Jag blir så otroligt glad över era kommentarer ska ni veta!
Ville bara säga det.


Idag far vi runt som galningar och fixar och grejar med allt
på en och samma gång. Ja, ni vet, tvätten, matlagningen, strykningen,
målning i nya sovrummet, tvätt av fönstren där inne, svabba golvet,
och så var vi in på H&M och bytte ett par jeans.
Ja, jag tror många känner igen sin lördag?


Och just när jag skulle ta en paus och fota lite hit till bloggen,
kom J med monopolspelet och ville absolut spela en
omgång med sin mamma.
"Nä, jag har inte tid, jag tänkte blogga nu!",
svarade jag.
Såklart Inte.

(Och jag fick stryk i omgången, förresten...)


Men tillslut fixade jag till lite egentid och fotade lite vårblommor
innan ljuset försvann alldeles för dagen.

För mig är det här skön egentid.
Jag är inte mycket för att titta på tv,
utan sitter hellre vid datorn och skriver.
I björkriskransen ligger ett ägg som påminner lite om
Paradisverkstans fina men svindyra ägg.

Men det är det ju inte.
(Tror att det kostade typ 29 kr...)


Och nu har jag lovat E att vi ska baka något smarr till kvällen!
Melodifestival på tv, minsann!
Önskar bara att min H skulle vara hemma och titta med oss,
men han åkte nyss och jobbade...
Ovanligt, va...?


Men vet ni vad, att vi har biljetter till Mellon
i Linköping. Så får jag titta live ihop med min H.
Från 7:e raden minsann!

Det är något att se fram emot!

Kram från mig!

2 kommentarer:

  1. Det låter bra att du valde spela spel med sonen framför att sitta framför datorn.
    Egentiden är skön men vissa dagar känns det som att alla bara är borta och jag går här hemma och fixar och donar. Ibland är det skönt men ibland är det nice att ha de omkring sig, alla pågaslynglar!
    Vår lördag har sett ungefär likadan och nu skall jag snart gå och göra mig i ordning för i kväll skall vi på middag. Skönt att bli serverad och sitta och prata några timmar.
    Ha en skön kväll - det är ju melodifestivalen på TV om du kan slita dig från datorn... fniss
    Kram

    SvaraRadera
  2. Fina tulpanfång! Och kul att ni får gå på schlager live!
    jag följer dig i din vardag, men har inte kunnat kommentera tidigare. få se om det lyckas i dag!
    kram eva-karin

    SvaraRadera