söndag 10 april 2011

Zinklådor


Har haft en skön söndag ute i trädgården.
Det finns hur mycket som helst att göra nu, och man 
får ta lite i taget vart efter man hinner med.
Idag har jag varit på framsidan av huset och rensat i rabatterna.
Planterade lite vårblommor och ett salix-träd i den här zinklådan också.


Är det någon som vet vad de här lådorna har använts till från början?
Jag har hört olika alternativ, från ammunitionslådor
till lådor att ha ost (!) i.


Ja ja, de är snygga hur som helst.
Själv köpte jag min låda på en loppis på västkusten
under en semesterresa för länge, länge sedan.

Gillar den mycket!


2 kommentarer:

  1. Hej! Jag träffade en dam vid Djulö i somras när det var loppis där och hon sålde dessa zinkkrukor. Hon sa att de hon hade var från SKF. Man lade i skruvar där och doppade dem i oljebad.
    Jag har hennes visitkort så jag ska slå till på två stycken nu i vår :-). De är så fina!

    SvaraRadera
  2. Zinklådorna håller stilen år efter år.
    Gårdagen var en underbar dag för trädgårdafix. Humöret var på topp!
    Kram

    SvaraRadera