lördag 30 april 2011

Röda och fina!


Tittar bara in lite snabbt
för att önska alla en
Trevlig Valborg!


Här blir det brasa, fyrverkerier
och allt som hör till!


För någon timme sedan regnade det
och då fick jag användning för 
mina nya stövlar!
Röda och fina!
(Och jäklar - ser ni hur perfekt de matchar
den rödavita planteringsspaden?
Ja, jag måste nog alltid ha spaden i handen
när stövlarna är på... :-)

Jag har två gamla drivbänkar i trädgården,
som är gjorda av fönstren i pappas gamla växthus.
I den här har glasen gått sönder,
men den funkar ju ändå.
Har kryddväxter i den.
(De är alldeles nyplanterade, 
så det ser lite fjuttigt ut på bilden...)

Nu skiner solen igen,
och vi ska strax ge oss ut
och fira in våren.

Sköna maj Välkommen!

1 kommentar:

  1. Ett par exakt likadana röda stövlar står hemma hos mig också. Vita prickar på röd bakgrund är så härligt. En snygg kompination!

    Fyrverkerier på Valborg var lite otippat. Det har jag aldrig hört talas om. Här nere skjuter vi bara iväg raketer på nyårsafton.

    Hoppas ni också fick en fin Valborg. Här var soligt men ganska kallt. Framåt småtimmarna satt vi ute och låtsades att det var sommar. Det var +6°!!!
    Jag frös rätt rejält i min lilla klänning kan jag säga.
    Ha det bra kära du!
    Kram

    SvaraRadera