tisdag 19 april 2011

Prioriteringar


Fanatism.
Kanske man kan kalla det för.
När man är ute i trädgården varje ledig sekund.
Lycka.
Kanske det också kan kallas...


När man har mycket att göra så måste man prioritera
vad som känns viktigast att börja med.


Nu har vi bestämt att vi först ska satsa på att bygga upp altanen igen.
Ni ser den vid sidan av utbyggnaden
  (som ska målas, men det blir inte Prio 1...).
En del av altanen revs i höstas när vi byggde ut,
och nu när våren har kommit längtar vi efter att kunna 
använda den igen. Halva taket är borta t.ex...
Prio 2 är att göra i ordning framför utbyggnaden.
Å, vad det ska bli kul!


Här är staketet mot grannens tomt.
Det börjar bli murket, så det ska rivas och ersättas med en häck.
Men det lär dröja ett tag.

Kanske kan man övertala grannarna att det kan bli deras
Prio 1...?
Var inte det en jättebra idé!?!
 Hahaha...


1 kommentar:

  1. Ni ser ut att ha en fantastisk trädgård och i mina ögon är det vita staketet hur fint som helst. Det murkna syns inte härifrån i alla fall.

    Som svar på förra inlägget så kör vi vår brikett-weber fortfarande. men gasolgrills vara eller icke vara diskuteras varje säsong.
    Grillar gör vi inte på vintern. Jag gillar att hålla mig till traditionell säsongsmat med grytor på hösten, grill på sommaren osv. Då hinner man längta och det blir så gott när man varit utan just den smaken ett tag.
    Just nu är det rabarber jag börjar längta efter och strax därefter vet jag att vattenmelonen gör sin entre här och stannar hela sommaren.

    Sen är jag avundsjuk på din lilla Tivoliradio. En sådan har jag önskat länge och snart får jag nog handla en. I sommarpresent till mig själv kanske. Något att längta efter???
    Ha det skönt dessa härliga dagar!
    Kram

    SvaraRadera