tisdag 10 december 2013

Granatäpple


Plötsligt ser man 
Granatäpplen
lite varstans som dekoration.
Hemma hos mig också!

Granatäpplets färg är så fin mot den gröna mossan,
och som prydnad är det hållbart!
Det här har legat som det är i en månad nu.


På det lilla vita bordet i matrummet
ändrar jag om ganska ofta.
Just nu är det lite juligt.
Kanelstänger, kottar, amaryllis och en lava-krans.
Och så ett granatäpple då.



Jag såg att Ernst också använde granatäpplen
i sitt program i torsdags...


Och om man nu skulle få för sig att äta frukten (!)
så är ju dessutom granatäpplen en av de
antioxidant-rikaste frukterna som finns!
En massa nyttigheter innehåller de.

Fast just det här får nog ligga kvar där på mossan...

2 kommentarer:

  1. Ja, i år ser man stora härliga granatäpplen i butikerna - och även som inredningsdetalj. Det är vackert men jag har ännu inte pyntat med något. Jag har dock alltid frukter framme och däribland granatäpplen. Och så är de som sagt så nyttiga!
    Ha det fint!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Granath äpple är bästa julpyntet.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera