söndag 1 december 2013

Härlig Adventshelg


Härliga adventshelg!
Precis som förra året åkte vi till Ericbergs slott
för att dricka adventskaffe den här helgen!


De här fina omgivningarna 
har vi väldigt nära där vi bor.
Sommartid och nu i advent är det café i stallet.
Väldigt mysigt!



Eftersom det är ett gammalt häststall
så går inredningen i det temat.
Mycket av det gamla finns kvar där inne
och det är jättefint att sitta där bland alla levande ljus!


Och äntligen var hela familjen samlad igen!
Våra "småkillar" har varit nere på Dreamhack sedan i torsdags
och i går åkte jag ner till Jönköping och hämtade hem dem.


Jag tycker så mycket om sån här stil.
Gamla möbler, vackra färger.


Och så är ju själva slottsmiljön
något alldeles extra.


Min ena svägerska som bor i Bromma
brukar säga att vi har så himla många fina fika-ställen
här i trakten där vi bor.
Och det är nog sant!


En liten butik finns också i stallet.
Jag köpte mig en fin ljusstake.
(Ja, tänk - jag hade precis slut på ljusstakar hemma! ;-)


Vackra saker med patina.
(Och så mina småkillar i spegeln...)


Och medan vi satt där så föll mörkret
denna blåsiga första advent.


Nu är det full fart mot julen!

(Förra året - samma ställe: Här!)

3 kommentarer:

  1. Underbar miljö, så fint. Tack för att jag fick följa med:)
    Önskar en fin adventskväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Så fin miljö! Härliga fikaställen är trevligt att ha i sin närhet för en stunds avkoppling. Gott att du har grabbarna hemma igen!
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Ser så fint ut!
    Jag har nog skrivit det förut, ni har verkligen jättemånga fina ställen runt er verkar det som.

    Tack för din kommentar hos mig. Det verkar som att du och jag är lite lika.

    Kram

    SvaraRadera