söndag 25 juni 2017

Brudarna



Lite drygt en vecka har gått sedan vår fina skolavslutning.
Ja - först är det alltså en högtidlig och fin skolavslutningsceremoni,
och därefter tar vi Brudar över scenen
tillsammans med ett band.


Några veckor före avslutningen
sätter vi igång och repar i musiksalen på eftermiddagarna.
Ibland har vi ett tema - ibland kör vi låtar som är varit lite aktuella under våren,
och alltid är det en av låtarna som har en specialskriven text.

Jag tror att jag har varit en av Brudarna i princip ända sedan jag började på skolan år 2001,
och det är många, många låtar som har repats in...


Det är så himla roligt
och för mig som spelar piano under den högtidliga delen av avslutningen -
den där vår fina skolkör sjunger och eleverna själva är konferencierer 
(då när man kanske är lite spänd för att allt ska gå felfritt och låta fint)
så är det sedan bara ren och skär avslappnad glädje
när det är dags för del 2,
d.v.s. underhållningen till picknicken.


Hur många andra har det så här på sitt jobb...?

Jag är så glad att jag får ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar