söndag 11 juni 2017

Håkan Hellström på Stadion


Förra året vid den här tiden
var vi på Håkan Hellströms Ullevi-konsert som är svår att toppa.
Det var en alldeles underbar kväll
i ett underbart Göteborg som var som en enda stor
Håkan Hellström-fest.

Jag hade nog funderat på
om jag skulle gå på Stadion-konserten i Stockholm,
men sedan blev det aldrig av att boka biljett.

Därför var det lite otippat att jag ändå hamnade här i fredags -
och det var tack vare min lillebror som ville ha sällskap
och som därför fixade mig en biljett!


Jag har aldrig varit här inne förut -
på denna nationalromantiska stadion
som byggdes för att bli klar till OS i Stockholm 1912.
En vacker byggnad!

Och vilka bra platser vi hade!


Jag har aldrig blivit besviken på någon HH-konsert,
och det blev jag inte nu heller...


Få artister känns generösare mot sin publik än Håkan!


Och inte blir man besviken på repertoaren heller.
De låtar man sitter och väntar på kommer så småningom...


Den tre timmar långa konserten gick fort!
Och ännu en gång fick jag uppleva en sån där skön inledning på sommaren,
en ljummen kväll med Håkan Hellström, spelglädje och fyrverkerier.


Och ännu en gång fick jag gå ifrån en HH- konsert genom sommarnatten,
fylld med energi från scenen och låtarna ekande i huvudet.


Så tack för att du tog med mig lillebror ("....bapapapapaa...")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar