söndag 18 juni 2017

Mamma 75 år


I morgon är det mammas födelsedag!

Hon fyller 75 år!
Helt otroligt - det är svårt att förstå hur åren går.
För mig är hon fortfarande i medelåldern någonstans.

(Vilket inte är helt rimligt, eftersom jag själv är 51. Hmmm...)

I dag firade vi henne lite i förskott!
Vi överraskade henne med att bjuda på lunch 
här på Djulö Herrgård.


Min syster lurade ner henne dit
och när hon kom stod vi där och väntade!


Mina bröder med familjer hade åkt från Stockholm.

(Den fina buketten med vilda sommarblommor
hade de varit och plockat vid gården där vi barn är födda och uppvuxna!)


Mamma var så fin i en ny PW-klänning.


Var och en valde maträtt efter egen smak.


Vi hade bokat ett eget rum som de gjort i ordning för oss.
Där inne var det svalt och skönt denna varma dag.


De flesta av oss åt örtkryddad kalkonfilé 
med rostade rotsaker och pepparsås,
och det smakade jättebra!


Min mamma är en fantastisk människa som har lärt mig så mycket.

Om att vara medmänniska.
Om att vara positiv.
Om att inte försöka förställa sig.
Om att vara ärlig.
Om att stå upp för det goda.
Om att ställa upp - vara hjälpsam och göra det man kan.
Om att tro gott om andra människor - inte ha fördomar.
Om att vara lugn.
Och framför allt om att vara snäll.

Det finns ingen snällare människa än mamma.
Och jag tror att min inställning att man alltid ska vara snäll
kommer just från henne.

tack för allt jag har fått av dig, mamma!


Det var en trevlig och god lunch!


Tyvärr kunde inte våra yngsta, J och E, vara med -
eftersom de var på Dreamhack i Jönköping.
Men vår äldste som V, kom lägligt nog hem från Ryssland i fredags
och kunde vara med och fira sin mormor.



Mätta och belåtna gick vi ut i solen igen.


Vi hade förberett fika hemma hemma hos oss, så...


...vi åkte därför hem till vår trädgård!


Där blev det kaffe och tårta!
Och så överlämnade vi ett halsband från Tomas Sabo i present.



Tack för i dag, mamma!
Jag är väldigt glad för att vi har dig!
Du är beundransvärd!


Vi ses i morgon
på din riktiga 75-årsdag!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar