måndag 19 juni 2017

"Just nu är allt bra..."



Jag hade ett viktigt uppdrag i lördags.
Jag skulle skjutsa ner 7 stycken 17-åringar med deras
datorer, skärmar och skrivbordsstolar
till Dreamhack i Jönköping.


Det har blivit några resor dit genom åren.
Första gången var 2009, när J & E:s storebror åkte dit första gången.
De senaste åren är det våra yngsta killar som varit där.


Vilken tur då att jag älskar just den där vägen!
Vägen längs Vätterns östra strand.

Jag tycker att den är så otroligt vacker!


Och kanske är det inte bara det 
att det är så vackert att åka utmed en spegelblank sjö;
kanske är det också det att jag förknippar just den vägen
med att vara på väg ut på äventyr!

Vi brukar ofta stanna till vid Brahehus som ligger alldeles invid vägen.
Och när jag släppt av killarna och var på hemväg
så stannade jag till här vid ruinen.


Jag köpte mig en macka och en flaska bubbelvatten,
och gick sedan runt i solen och njöt.
Det var så skönt!


Hur vacker är inte utsikten härifrån?


Just där och då så fick jag en sån där känsla över mig.
Ni vet - den där känslan av att 
"just nu är allt bra..."

Kan man kalla det för lycka?


Jag var glad för J & E:s skull,
som den allra första dagen på sommarlovet
fick åka till sitt Dreamhack som de längtat till så länge.
Jag var glad för att H gått av sitt pass klockan 6 tidigare på morgonen
och att han nu skulle vara ledig i två dagar - 
de två första lediga dagarna på flera veckor.
Jag var glad för att V hade kommit hem från Ryssland kvällen före
och att han skulle komma hem till oss från Stockholm 
senare på eftermiddagen.
Jag var glad för att en otroligt intensiv period på jobbet var över
och att jag snart kommer att vara långledig.


När jag åkte därifrån satte jag på solglasögonen på näsan
och bra musik högt i bilstereon.

Allt var bra...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar