fredag 1 mars 2019

Det är fredag!


Fredag och jag gläds åt min vardag.

Jobbet: alltså, jag har det bästa, bästa -
och de bästa elever man kan ha!
kul att jobba med dem!


Solen, ljuset: alltså, det är inte mörkt när jag åker från jobbet längre!
Jag har solglasögon på näsan!

Och jag har lite samma känsla som alltid när mars kommer:
att jag klarade det!!!
Klarade vintern, mörkret, kylan.


Fredag: den enda dagen i veckan när jag kan gå från jobbet lite tidigare,
och hinna ner på stan en sväng innan jag åker hem.
In på I min lilla värld av blommor.
Denna ursnygga butik, som firar ett år just i dag.


Hämtmat, något gott att dricka, fredagsbadet -
det har blivit en härlig vana att tappa upp ett bad
med jättemycket skum och så musik i högtalarna.
En underbar vana!


Och sedan en härlig fredagskväll.
Sönerna hemma. Det är kortspel i köket.
Det ramlar in en flickvän och ett par kompisar.
Det pratas och skrattas.

Jag ägnar kvällen åt att sortera fröpåsar.
Bra sysselsättning.


En hundpromenad i sena kvällen.
En skål med ostbågar och en stund vid datorn.

Det är fredag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar