torsdag 7 mars 2019

Sjukveckan


Tre små julrosor i tre små provrörsglas.

Det här verkar vara min "sjukvecka" på året.
Jag har nämligen varit hemma från jobbet i går och i dag.
Har en hemsk huvudvärk och är så trött och hängig.

Jag ligger mest i sängen och sover eller läser,
och då såg jag här på bloggen
att jag var sjuk exakt samma vecka förra året också.


När en av sönerna skulle ut på promenad med hunden i eftermiddags
så sa jag att jag följer med, för lite frisk luft måste ju vara bra,
men nej - jag fick vända efter bara en kort bit,
för jag orkade inte gå på någon promenad.


Jag stannade dock till i rabatten innan jag gick in.
För kan jag inte vara ute i trädgården,
så får jag väl ta in lite trädgård hit in då!


Tre små julrosor tog jag.
Och sedan gick jag och la mig igen.
Det är den veckan, som sagt...

PS: Sedan kom min H hem och mådde precis som jag gör.
Nu ligger han och sover, han med...
Hmmm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar