söndag 18 augusti 2019

En ny erfarenhet!



I helgen var det en konsert med Ulf Lundell
i den vackra slottsparken vid Ericsberg.

Eftersom vår lokala idrottsförening
var med och hjälpte till med arrangemanget,
och eftersom min H är med i styrelsen för föreningen
så kom det sig att vi blev involverade i evenemanget.

H mest, såklart.
Han var ute vid Ericsberg och byggde scen och roddade
hela fredagskvällen tillsammans med ett gäng.
Men de behövde folk till lite allt möjligt
så jag fick också vara med på ett hörn.

Vi började som parkeringsvakter.
I över tre timmar stod vi och sålde P-biljetter
och visade bilisterna tillrätta.

Och sedan var det bara att gå raka vägen till scenen,
eftersom konserten började och vi skulle vara scen-vakter.


Ja, hör och häpna -
jag skulle vara scenvakt!


Och jag var faktiskt lite nervös över
vad som egentligen förväntades av mig...
(jag menar, jag är ju inte precis stor och stark eller så...)


...men det gick ju jättebra.


Bara se till att alla hade det bra, helt enkelt.


Och publiken var ju i min egen ålder,
så det var ju ganska lugnt att stå där i scendiket.


Jag gick för att hämta en sjukvårdare när en kvinna behövde hjälp,
och en ordningsvakt när en man behövde gå åt sidan lite...


...men annars var det inga incidenter som hände.


Och jag har aldrig varit ett fan av Ulf Lundell
men jag tyckte att det var en superbra konsert!
Alla på scenen var glada och så himla duktiga musiker!
De verkade verkligen tycka att det var en kul spelning
och höll på i nära nog tre timmar!


Och det var roligt att se hur publiken längst fram
kunde sjunga med i alla sånger,
och hur glada de blev som fick ett plektrum
eller ett munspel kastat till sig.


Själv fick jag en ny erfarenhet
och en riktigt bra konsert som bonus på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar