onsdag 21 augusti 2019

Malabarspenat och majs



Så skönt att ha städat ur lite i växthuset
så att det går att vara där inne igen!


Där i hörnet, på piedestalen, 
står en av mina malabarspenat-plantor.


Denna är inte så välskött.
Den har inte fått många skvättar vatten i sommar...
I köket har jag dock en som har klättrat hur långt som helst.
Det är lite lättare att komma i håg den 
när den står i köksfönstret.



Inte så kraftig, men vacker ändå!

Jag testade ju att tillaga malabarspenat ett år,
men jag lyckades inget vidare.
Trodde det var spenat-sortens fel, men nu har jag läst
att den visst ska vara jättegod, så det var nog kocken
som inte dög till att göra den rättvisa.


Några krysantemum vittnar om årstiden...


En slit- och slängblomma som är värd sitt pris, tycker jag.
Står fin så länge för en billig penning!


Majsen, som växer i kruka i växthuset,
har nått upp till taknocken för länge sedan.
Det är en kolv på gång, och jag hoppas
att den hinner utvecklas ordentligt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar