lördag 10 augusti 2019

Ute-bio och överföringsproblem



I torsdags kväll var det ute-bio i stadsparken
och det var många som hade slagit sig ner för att se filmen
A Star is born.


Vi tog med oss varsin stol och filt,
klädde oss varmt och köpte med oss lite godis.
För det är ju en bra film
och dessutom med en massa bra musik
som vi lyssnat in oss på sedan vi såg filmen i vintras.

Det blev sent, klockan var över midnatt när filmen slutade,
men det var mysigt att sitta där och titta.


Vet ni vad?
Jag har ett problem:
Plötsligt kan jag inte ladda upp bilder till datorn från iPhonen.
Det har varit så ända sedan jag kom hem från Skåne.
Med "finkameran" - min Nikon, går det bra,
men inte med iPhonen!
Och jag har blivit så himla lat
att jag sällan tar med mig Nikon-kameran och fotar med längre.
Det är så smidigt med iPhonen
och jag tycker att kvalitén är så pass bra på den kameran
att det inte är så stor skillnad från en systemkamera.

Men - nu blir det bökigt
när jag måste göra blogginläggen direkt från mobilen,
eftersom jag inte får in bilderna i datorn.
Har ingen aning om vad det är som har hänt.


Någon som har en idé...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar