söndag 4 augusti 2019

Okéns B&B - frukost med wow-faktor!



Men oj, oj, oj -
vilken liten pärla vi hittade här!

Vi sov på en jättebra liten campingplats i Varberg,
men för att lyxa till det så hade vi bokat frukost
 på Okéns B&B en av dagarna.


Här har vi gått förbi flera gånger,
det ligger i centrala Varberg,
men wow - så fint det var när vi tittade in!


Vi blev mottagna direkt av värdparet.

"Nu ska ni bara slappna av och ha en riktigt skön stund",
sa Gert som äger stället tillsammans med sin fru Diba.
"Titta er omkring i lugn och ro, acklimatisera er -
se om ni vill sitta ute eller inne.
Ta sedan frukost. Hämta i omgångar.
Sitt länge! Njut!"


Och vi gjorde som han sa.
Alltså - vilken fin liten frukostbuffé!
Här fanns allt man kan önska sig.
Gröt, gurk- och sillinläggningar, sylter och färsk frukt.


Å - jag som älskar frukost var salig!


Små dadelbollar.


Men titta!


Allt var så nätt och småskaligt!
Som om man sov över hos bekanta som dukade fram frukost!


Men alltså - utegården sedan!


Hur mysigt var det inte?!?
Det var så otroligt skönt och rogivande att sitta här!
Alldeles lagom varmt i luften och frukosten
smakade underbart!


Jag gjorde som Gert sa och tittade mig omkring lite.


Vilket ställe!


Där nere sitter han, min man.


Ja, den här frukoststunden var värd varandra krona!


En oas mitt i Varberg!


Och nog för att jag älskar, älskar, älskar frukostar,
men hur mycket som helst kan man ju inte äta ändå -
till slut tog det stopp.


Och vi tackade för oss...


...och lämnade in disken genom det öppna fönstret
in till köksvrån där värdparet stod och diskade.


Wow - säger jag bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar