söndag 9 juni 2019

Ekgrenen


I förrgår släpade H hem en gammal ekgren
som han hittade på morgonens hundpromenad!


Jag hade några provrörsglas som han hade i åtanke
när han fick en idé om att använda dem till ekgrenen!


Han gick ut i garaget och sågade av grenen lite
och skulle sedan borra hål för provrörsglasen, när jag
kom att tänka på att jag även hade några ljushållare liggandes.


Vi placerade ljushållarna först
och sedan borrade H dit provrören.


Jag tycker att det blev en jättecool bordsdekoration.
För att prova den så tog jag första bästa växt i provrören
och då blev det daggkåpa, men jag tänker att det går att variera
i det oändliga. Kanske gräsvippor, kanske rosor -
ja, vad som helst blir nog bra!


Ingen har en exakt likadan ljusstake/vas i alla fall...

1 kommentar:

  1. Superfin!! Man ska vara lite sakletare och se möjligheterna. Risk att jag härmar om jag snubblar över någon fin gren. Ljushållare och provrör finns ju i gömmorna. Fina studenter och vackra vallmo.
    Kram Annika

    SvaraRadera