onsdag 12 juni 2019

Lupiner och energi-tapp


Jag passerar ett lupin-hav på hundpromenaden.


En bukett plockas och tas med hem.
Den får sitta i det gamla höganäskruset.


Det skänker lite sommarkänsla i köket.
Annars tycker jag inte att det känns som att
sommaren har kommit i gång än.

Om man jämför med förra året
när jag redan hade badat vid den här tiden.


Jag hoppas att vi får lite stabilare väder
och att den rätta känslan infinner sig så småningom.


Jag har ett litet energi-tapp efter studenten.
Allt trappades upp under våren
och så plötsligt var det över.

Om jag känner så 
så undrar man ju hur själva studenterna känner!
De gick dock från att student-festa
till att börja jobba direkt, 
så de kanske inte har hunnit känna efter...


Själv har jag en endaste jobbardag kvar innan semestern.
Alltid lika konstig känsla...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar