lördag 1 juni 2019

Krukor


I morse vaknade jag och kände mig jätteseg.
Det var fest här i går kväll -
E hade sina klasskompisar här på studentfest -
och trots jag inte ens var med på festen
kändes det som det, eftersom det blev så sent
och jag inte kunde sova förrän gästerna gått.

Bästa sättet att råda bot på seghet är att gå ut i trädgården!
I går köpte jag stora krukor för halva priset
och jag tog tag i att plantera i dem.


Jag hade kvar en massa småplantor i växthuset som jag ville få ut.
Och eftersom jag inte har någon plats i rabatterna
så satte jag dem i krukor. Det är blomstertobak, jätteverbena,
blomstermorot Dara och Törnrosas kjortel.

(De svarta plastkrukorna ska ner i korgar sedan...)



Förhoppningsvis får de vara ifred från sniglarna lite bättre också
om de sitter i krukor i stället för direkt i rabatten.


Skönt att få rensa ut lite i växthuset.
Nu går det snart att vara där inne igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar