torsdag 1 maj 2014

Inomhusdag


I dag har vi en kall första maj,
och det kanske kan vara bra, eftersom jag har en benägenhet
att alltid smita ut i trädgården annars,
trots att jag faktiskt har saker som måste göras inomhus också...


Någon som också ska få komma ut när det blir lite varmare
är min nu treåriga Muehlenbeckia (även kallad Plättar i luften).
Den har blivit så gigantiskt stor nu,
och trivs så bra med att leva sitt liv utomhus på sommarhalvåret.
Vintertid står den här och får mycket ljus av våra stora fönster.
Nu börjar rankorna nå golvet även från detta brickbord
och frågan är hur jag ska placera den utomhus i år...?
Den har liksom vuxit sig för stor för att stå 
 i sin kruka direkt på marken.
Fantastisk växt, hur som helst!

3 kommentarer:

  1. Oj så stor den är, din "Plättar i luften"! JAg flyttar gärna ut mina gamla novemberkaktus och ett stor paradisträd. Ännu står de inomhus men snart får de flytta ut.
    Här är svalare idag men solen skiner. Blåsigt är det också men jag kommer nog att gå ut en stund. Har ju Lugnet att vara i om det blåser och jag har även en hel del att ta igen där ute eftersom jag inte kunde göra något alls nästan på påsklovet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Wow vilken enorm plättar i luften! Den trivs hos dig.
    Här är det lite kyligare idag, men solen stålar från en klarblå himmel.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken enorm plättar i luften. Har aldrig skådat!! Kanonfin!

    SvaraRadera