söndag 25 maj 2014

Vilket kalas!


I dag har vi varit på elvaårskalas!
Det var min lillebrors tvillingsöner som fyllde år,
och vi blev bjudna på värsta kakbuffén i trädgården!


Vilken underbart härlig dag!
Ja, faktiskt nästan i överkant varmt!
Alla, utom två av barnens kusiner, föredrog skuggan.
Och det svalkade inte ens där.
Det måste ha varit årets hittills varmaste dag.


Jag hade ingen kamera med mig,
men jag var bara tvungen att fota med mobilen.
Kolla in vilket fika-bord!


Den här sockerkakan med vallmo och citron
tog jag receptet på.
Den var verkligen jättegod!


Så somrigt och härligt!


Ja, ni ser...


Det var minsann inte bara barnen
 som åt dessa mashmallowsklubbor...


Leilas chokladrutor med kokos.


Och en läcker gräddtårta...


...som var som en pinjata!
För när födelsedagsbarnen skar första biten
så ramlade det ut en massa godis!


Finast i håret var A med ett blomsterhårband.


På kvällen blev det grillning!


Mycket gott det också!

När vi körde hem i försommarkvällen
var det fortfarande nästan tjugo grader varmt ute
fastän klockan närmade sig tio.

Det kan inte bli mycket finare än så här nu.
Blommande syrener och gula rapsfält.
Betande kor och sjungande koltrastar.

Och hela sommaren
 ligger fortfarande framför oss...

PS: Stort tack till er H & M
för allt gott vi fick i dag!

3 kommentarer:

  1. Käre värld vilket kalas! Ser hur gott ut som helst med allt.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser helt fantastiskt ut, både gott och fint.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket kalas! Så mycket gott.
    Ha en bra start på veckan
    Kram Maria

    SvaraRadera