lördag 10 maj 2014

Tack för tips!


Några av mina absoluta favorit-inspiratörer
bland trädgårdsbloggar är Almbacken
Hos dem kan man få
massor av inspiration och tips
när det gäller trädgård.

Anna tipsade för en tid sedan
om att Biltema säljer däckkrukor
för bara 65 kronor.

Och Maria har visat hur fint det är
att ha strutbräken i kruka.


På framsidan av huset har jag gott om strutbräken.
I dag grävde jag upp tre av dem
och satte i en kruka.
I dan andra satte jag en Hosta.


Jag har inte bestämt var de ska stå,
men eftersom det är handtag på krukorna,
så är det ju bara att bära runt på dem
tills man blir nöjd! :)

tack tjejer,
för all inspiration som ni ger!

Kram! 

7 kommentarer:

  1. Såg ockan tipset om "krukorna". Det är smart med handtagen så man kan flytta runt och arrangera om efterhand. För här blir det kaffe ofta så. Fru Flyttkarusell, det är jag det ;)

    Ha en fin lördagkväll
    Hälsar en listorna...

    SvaraRadera
  2. Haha. Man kan ju undra om jag är full eller. Min stavning var inte den bästa i förra kommentaren. Inte riktigt kompis med det här tangentbordet :)

    Tamara

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Jag kollade Biltemas hemsida efter däckkrukor men där fanns inga. Får kanske åka dit ändå och kolla själv. Skulle vilja ha till kornellen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Tack snälla du för så värmande ord. Man kan inte få bättre betyg än hos en sån fin bloggare som du som också ger så mycket inspiration tillbaka. Även jag tackar.

    Kram Kram Anna

    SvaraRadera
  6. ....och jag tackar för tips på nya bloggar )

    SvaraRadera
  7. Däckskorgarna är verkligen praktiska och det blir ju hur snyggt som helst med strutbräken i.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera