söndag 4 maj 2014

Pilla med fröer...


Nu är det så där trångt i växthuset igen.
Och stökigt med småkrukor och jord precis överallt.
Men det luktar gott och det är varmt här inne!


Jag har tillbringat ett par timmar med omskolning igen.
Enligt mig är det inte världens roligaste syssla.
Nej, faktum är att jag mot slutet får lust att kasta en del småplantor
bara för att bli av med dem
och slippa tå och pilla med dem en och en.


Och så tänker jag att det får vara slut med att driva upp 
ettåringar på det här sättet!

Men...
...jag vet ju att jag tänker så varje år -
och nästa år så står jag ändå där igen och plockar på mig fröpåsar
så fort de kommer fram i butikerna i februari.
Massor av fröpåsar.
Fler än jag egentligen har plats för.


Och det är ju bra att man glömmer hur tråkig denna syssla är!
Annars kanske man stod där utan zinnior,
blomstertobak, rosenskäror
och annat sen i sommar!

Det är bara att fortsätta att pilla...

1 kommentar:

  1. Jag har inget växthus men det där med tålamod är inte heller min grej, som till omskolning av plantor tex.. Men så klart man får ut mycket glädje av det där pillret sen))!
    Blomsterglädje och fägring en sommar lång...

    Tack för dina fina rara hälsningar!

    Skön grön vecka!
    Kram Mariette

    SvaraRadera