torsdag 8 maj 2014

Skriver listor


Jag bad om regn och fick det.
Men tack - nu är det alldeles bra för min del!
Vilken konstig vår det här är!
Först var det ovanligt varmt för årstiden,
sedan blev det ovanligt kallt.


Alldeles för kallt för att det ska kännas skönt
att vara ute i trädgården.
Så jag ägnar min tid åt att skiva listor.
Listor över saker jag vill ta i tu med.
Sånt där jag kommer på.
Var jag ska gräva,
vilka växter jag ska flytta
och vad jag ska så i mina odlingslådor.
Roliga saker!

Bara det blir tvåsiffriga temperaturer åtminstone.

6 kommentarer:

  1. Det regnar här med, men vi har dryga 10° så det är okej att vara ute. Men jag bara fotar och kikar till mina rosor, inget trädgårdsarbete.
    Listor är bra:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det upp och ner alltid. Fast jag är ändå glad för regnet....har lagt igen mina trädgårdsland och sått gräs, så nu är det bara att hoppas att det tar sig...skönt att slippa vattna:)
    Ha en skön torsdagskväll.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Listor är bra! Älskar listor! ;)
    Här har det också varit kallare nu i veckan och det regnade en del igår och lite idag också. Behövdes.
    Jag tror att vi hade majväder i april och nu har vi aprilväder i maj.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Regn här också och jag ska gå ut och förbereda vädter för trädgårdsdag på söndag. Tur att det finns regnställ! I natt har det varit +grader och jag plockade nyss de två första sniglarna.
    Vad vore livet utan listor för att reda ut tankarna och planera. Fast här är det mest akutlistor just nu.
    Ha det fint
    /Anette

    SvaraRadera
  5. Hej!

    Lite mycket regn...jag instämmer!!! Men när vi kom hem från USA och jag skulle hacka land var det såååå torrt att jag gav upp för det gick i princip inte...
    Min mamma ger sig ut i trädgården i alla väder, finns bara dåliga kläder, hon är en riktig pepp och förebild.

    Vackra bilder!
    Och så hoppas vi på lite skönt helgväder för uteliv eller hur?!

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  6. Det är nåt särskilt med att skriva listor. Dels är det kul att fundera över allt man vill göra och sen är det en speciell känsla att bocka av när det är gjort. Min lista för denna veckan har tyvärr inte blivit särskilt avbockad p.g.a regnet. Jag som hade flera dagar ledigt då jag tänkt mig vara i trädgården hela dagarna. Inte mycket eller snarare inget man kan göra något åt.
    Må så gott!

    SvaraRadera