onsdag 17 augusti 2016

En devis att försöka leva efter



För några år sedan tyckte jag inte alls om den här tiden i trädgården.
Jag hade nästan bara sommarblommande perenner
och tyckte att trädgården bara såg vissen
och förfallen ut.

Men jag har ändrat mig!

Tvärtom, så tycker jag att mycket är som finast nu!
De stora gräsen, de mustiga sensommarblommorna -
jag gillar dem!


Och nu har jag medvetet planterat sådant 
som ska ha sin höjdpunkt nu när sommaren går över i höst.
Det gör att jag har något att glädjas åt
trots att jag inte gillar hösten.


Det är lite som det där gamla uttrycket
att tända ett ljus i stället för att förbanna mörkret.

En bra devis att försöka leva efter!

2 kommentarer:

  1. Bra att du börjar tycka om hösten, växternas mustiga färger och dofter är så härligt, jag älskar hösten!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Man är ju inte sämre än man kan ändra sig! Jag gillar hösten bara det fått vara sommar först. Ps. Om din son var intresserad av att sälja böcker för tekniskt basår är min brorson intresserad och hade fått litteraturlista. I så fall kan han maila mig så kan jag förmedla. boden.annika@gmail.com Tack på förhand!
    Annika

    SvaraRadera