tisdag 2 augusti 2016

Soft sommarjobb


Ganska soft sommarjobb
hade jag i lördags, när jag var publikvärd
vid Rhapsody in rock.

Robert Wells uppträdde tillsammans med bl.a.
LaGaylia Frazier, Wiktoria
 (- hon med "Save me" i melodifestivalen)
och Michael Bolton, som jag lyssnade mycket på under 80-talet.
Min uppgift var att hjälpa publiken att hitta sina platser.
Sedan följde drygt tre timmars underhållning,
och då var det ju bara att sitta och titta!

Jag såg ju helt ok från platsen där jag satt.


När publiken sedan gick hem
så var det dock mycket arbete som återstod.
Jag hjälpte till med att packa ihop ett par tusen stolar.
Bara det tog ju två timmar.

Klockan 1 på natten åkte jag hem.
Min H, som var en av dem som monterade ner scenen
var dock inte hemma förrän 05:30 på morgonen.
Då var han trött, vill jag lova.


Det är mer jobb än man tror vid såna här arrangemang.
Vi var med och jobbade för vår fotbollsförenings räkning,
och det var kul att få den erfarenheten!

Och på köpet lite bra underhållning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar