tisdag 16 augusti 2016

Sju år senare...


År 2009 gjorde vi den här delen av trädgården.
Och vid den glesa spaljén drog vi fram el för att kunna ha
belysning på växterna vid stenbänken.

2009 - det är sju år sedan det.

Hur kommer det sig
att en del saker bara inte blir av?
För någon belysning har inte kommit upp.
Inte förrän i går.

Halv 6 på kvällen fick jag ett ryck.
-"Nu åker vi in och köper en lampa till spaljén!", sa jag.
Och det gjorde vi.

Halv sju var vi hemma igen.
En timma senare var belysningen uppe,


Alltså. Man undrar:
Varför är man så himla seg ibland...?


Jag menar...
...sju år, liksom...?!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Haha - en mycket typisk vattenslang! :-)

      Radera
  2. Haha, jag känner igen mig så väl... Och när man väl sätter igång tar det ofta inte så lång tid.

    SvaraRadera