tisdag 9 augusti 2016

Höstanemon


Höstanemon.

Det blåser så mycket och jag får sätta på mig en jacka
när jag går ut för att rensa klart
det allra sista av min ogräsrensning mellan plattorna.

Plötsligt känns det inte alls som sommar längre!

Och jag städar strumplådan.
Som en slags förberedelse-ritual.
Ja, jag har knappt öppnat strumplådan på länge,
men nu är det dags att förbereda sig.
Sätta på sig strumpor.

Redan?


Och det mörknar så fort om kvällen.
Det känns som att det kom så plötsligt!
Visst gör det?

Det var full sommar,
och så plötsligt - är den slut!?


I morgon är min sista semesterdag...

1 kommentar:

  1. Det känns faktiskt som sommaren plötsligt tog slut, det är höst i luften och i naturen. Jag älskar hösten men jag vill gärna ha sensommar i augusti.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera