torsdag 4 augusti 2016

Helenium Moerheim Beauty


I går var jag på Billbäcks handelsträdgård.
Jag behövde lite nytt och jag har börjat tycka så mycket om
de här "sensommar-blommarna" med sina mustiga färger.


Det blev en solbrud -

(underbart namn, förresten!)

- en solbrud vid namn
Moerheim Beauty.



Tänk att jag inte gillade såna här färger i trädgården förut!
Nu har jag gärna rostfärgat, gult och vinrött,
men för några år sedan vägrade jag!

Man ändrar sig, och såklart påverkas man av olika saker.


Jag blir glad av det här mustiga, varma.
Jag behöver varma färger i mitt liv!
Mer och mer!

Det finns så mycket som skrämmer mig.
Så mycket kyla i världen,
så mycket ängslan, så mycket oro.
Jag känner mig så liten ibland.
Rädd. Ledsen. Osäker.

Mer än någonsin behöver jag
 snällhet och trygghet runt omkring mig!


Snällhet, trygghet och skönhet.
Det är viktiga saker för mig.

Ja, det får Solbruden vara en symbol för!


Än så länge står hon i en gammal potatiskorg.
Kanske får hon stå kvar där?


Den gamla brädan och lecablocken ska bli en bänk.

(Den är inte klar - bara testar lite...)


Kram...

...och hoppas att någon är snäll
mot dig i dag!

1 kommentar:

  1. Underbart namn på en vacker blomma!
    Enligt chakrafärgerna går de varma färgerna mot jordning, grundande och det tror jag är vad vi behöver i denna oroliga tid när vi verkligen behöver vara extra snälla mot varandra. Samtidigt har de också något att göra med att det går mot höst för mig. Dras då mera till de gul/orange färgerna.
    Du är så duktig på att fotografera, vackra bilder!
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera