onsdag 10 augusti 2016

Öppen trädgård


I söndags var det Öppen Trädgård igen.
Det har ju varit Öppen Trädgård vid flera tillfällen i sommar,
men det har aldrig passat mitt schema och nu
var det liksom sista chansen.


Så jag tog en liten paus från mitt arbete
och åkte till Stenströms i Sköldinge en liten sväng.


Jag har varit där många gånger,
men det är alltid trevligt att gå runt lite och bara titta.


Fundera på om det finns några idéer 
som man kan härma lite.


En sak är säker:
Det finns mycket sten i den här trädgården
och det skulle jag också vilja ha mer av
i min egen trädgård.


Trädgården ligger bara ett par mil hemifrån,
så det blir gärna ett besök varje sommar.


Såna här skärmar är också fina!


Ja.
Det var en snabbvisit i söndags det.

Som jag skrev i går
så känns allt plötsligt mycket mer höstlikt.
Det är konstigt hur snabbt det kan förändras.
Vi får hoppas att sommarkänslan
kan komma tillbaka för en stund igen.

1 kommentar: