onsdag 3 augusti 2016

Vindspel


Så här års känner jag ett behov av
att fräscha upp trädgården lite.

En del växter har gjort sitt,
men samtidigt är det långt kvar på växtsäsongen
och man behöver fylla på där det ser tråkigt ut.


Därför tog jag en sväng ner till Billbäcks i dag.
Och - nu är det ju inte en växt, men -
där köpte jag ett nytt vindspel.


Här hängde ett annat vindspel i metall förut,
men ett i bambu passade ju ännu bättre här!


Ja, och så blev det några solbrudar
och en stenkyndel också.
Stenkyndel - vilken insektsmagnet!
Knappt hade jag fått fram den ur bilen
förrän ett par bin klängde sig fast vid blommorna.



Jag gillar inte blåst.
men det här vindspelet låter så fint när det blåser,
så det är ju alltid en tröst...


Men för min del gör det inget om det är vindstilla.
Det är fint att titta på det bara.


1 kommentar:

  1. Jag tycker så mycket om det klongande ljudet av bambuvindspel, ska köpa ett att ha hemma, har haft ett i metall som också gav fint ljud men gick sönder till slut.
    Ha det fint!
    Kam Eva

    SvaraRadera