tisdag 1 maj 2018

14 månader senare...


Först: en bildkavalkad av julrosor som blommar så fint nu.
Lady Blue och en cerise som jag inte minns namnet på.

Och sedan...




...måste jag visa min rödkvanne som har grott.

Jag tror i alla fall att det är rödkvanne som har kommit upp!
För som ni ser är sådden daterad till 24 februari.
Det är bara det att det var inte i år som den såddes -
utan förra året; 2017!


Groningstid 3 - 12 månader, står det på fröpåsen,
så det är ju faktiskt inte helt otroligt!


Väldigt roligt om det nu är så!

Rödkvanne är ju så himla fin
och nu blev det ju lite sport också
att dra upp den från frö!

3 kommentarer:

  1. Underbara julrosor! Jag var på en julrosfestival i Danmark för lite drygt en månad sedan. Köpte på mig alldeles för många och har problem var jag ska sätta dem, men det fanns ju så många fina....

    Smått otroligt med kvannen. Jag är imponerad av din tålmodighet.

    Kram
    Maria

    SvaraRadera
  2. Åh så många vackra julrosor! Blir lite avis:).
    Grattis till att din rödkvanne grott, så roligt.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Vilka vackra julrosor! Tack för påminnelsen om lärkblommorna. Gav mig genast ut på "spaning" igår kväll :)
    Tror det var hos dig jag läste om de första gången för några år sen. Så tack för att du öppnade mina ögon för de tycker de är så läckra varje år.
    Kram Annika

    SvaraRadera