fredag 11 maj 2018

Trädgårdsfesten kan snart börja!



Nu är det bara någon dag till,
sedan kommer alla tulpaner att vara utslagna!


Det är så fantastiskt fint att gå runt och se
de där bulliga knopparna och fundera på
hur de kommer att se ut som utslagna.


För jag kommer aldrig i håg 
vad det är för tulpaner som jag planterat.

Det blir en överraskning!


Jag är förvånad att jag planterade
så pass många lökar i höstas ändå.
Det är nämligen något jag tycker är tråkigt!

Men jag tror att jag köpte lite då och lite då
och så satte jag bara ner löken där det gick att gräva...




I morgon kommer säkert några av dem
i alla fall att visa färg...


Och ni vet ju hur det är...?

När tulpanerna anländer...
...då kan trädgårdsfesten börja!

2 kommentarer:

  1. Förmodar att ni inte har några rådjur i närheten som käkar upp tulpanerna ? Här hemma funkar tyvärr inte tulpaner. Synd, de är så otroligt fina. Vilken underbar trädgård ni har :) förstår att det ligger många timmars arbete bakom den.

    SvaraRadera
  2. Hej Lena! Vi bor precis bredvid skogen och har massor av rådjur. De brukade äta upp ALLA tulpaner och mycket annat, och under många år fick jag stängsla in rabatterna! MEN: för tre år sedan testade jag Trico Garden och sedan dess har jag fått ha mina tulpaner i fred! Så många grejer jag har testat tidigare utan resultat! Så jag rekommenderar verkligen Trico garden! Tack för din kommentar! / AH

    SvaraRadera