lördag 26 maj 2018

Jag ser rött...


Här, på den plats som vi kallar piazzan,
brukar jag alltid ha en urna med en hortensia i.
Så även i år.

I våras köpte jag en med rosa knoppar och ställde dit.
Men när den slog ut, så blev den mer röd än rosa.
Och även om hortensian i sig var fin,
så klarade jag inte av att se den röda färgen
mot de lila alliumbollarna
och dvärsyrénen.

Det gick bara inte.
Så i dag köpte jag en ny och bytte ut
den röda mot en vit...


Så där ja.
Skönt att slippa reta sig.


Jag har svårt för färgkrockar i trädgården.
I alla fall på vissa platser.




Här funkar det bättre med vitt.


Och den röda ställde jag på en annan plats.

Bättre så...

1 kommentar:

  1. Jättefint, även om den rosa/röda också är fin så blev det mer harmoniskt med den vita.
    Ha sköna dagar
    Kram Maria

    SvaraRadera