torsdag 10 maj 2018

Magsjuk hund...


Jag hade så mycket som jag hade tänkt att göra i dag,
men det blev inte så värst mycket gjort.
Vi hade en magsjuk hund i natt
och i dag har han varit trött och hängig.

Jag blir ju så himla orolig
när någon i familjen inte mår bra,
så jag var mest med hunden
istället för att vara ute i trädgården och jobba.


I kväll verkar han piggare (peppar, peppar...)
så vi håller tummarna för att han blir frisk nu!


För jag är ju ledig i morgon också
och då hoppas jag få lite mer gjort...

2 kommentarer:

  1. Fick rådet av uppfödaren att ge kokt ris vid magsjuka. Det ska kokas länge häll på mer vatten och koka. Fungerat bra på min hund de gånger magen krånglat. Han är nu snart fyra. Hoppas din gulliga lilla tax mår bra snart.
    Yvonne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Yvonne! Ja, jag har också hört det. Vi gav honom lite avkok, och han åt lite av det. Som tur är mår han bättre nu! Kram // AH

      Radera