måndag 7 maj 2018

En obrukbar slänt tas i bruk


Jag tror aldrig jag har visat den här sidan av växthuset förut.
Här har nämligen varit lite av en skräphörna -
en slänt och en plats för sånt man inte vet
 var man ska göra av.

Men nu är det förändring på gång!
Sonen V önskade sig en plats att få odla lite eget på,
så vi har hjälpts åt att göra terrasser i slänten.
Det är ju inte färdigt än, som ni förstår,
men det är på gång!


Odlingslådorna är sonens, 
men på sidorna av dem ska jag fixa lite odlingsmark
åt mig själv också.
Det blir rabarber (för mina rabarber har fösvunnit!)
och kanske någon bärbuske.


stenplattorna längst upp mot växthuset
går det jättebra att sitta i morgonsolen.
Krukorna ska V fylla med kryddväxter.


Det kommer att stenläggas en gång ner hit också.
Och som en bonus - blir vi av med kirskålen i det här hörnet
för nu ligger det markduk under alltihopa.

Jag återkommer med bilder 
varefter arbetet framskrider!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar