onsdag 30 maj 2018

Ja visst ja! NU vet jag!


Jag hade grävt ner
någonting i en av odlingslådorna.
Ja, jag brukar göra det med sånt som jag har
i krukor och som måste övervintra någonstans.
Men när vintern var över hade jag glömt vad det var
som jag hade grävt ner där!

Eftersom jag skulle så i lådorna
flyttade jag växten till en kruka
och satte dit en växtpinne med ett frågetecken på.
Som jag har funderat varje gång jag gått förbi krukan...
Vad kunde det vara...?


Men så i kväll när jag gick förbi sonen
som satt och planterade om någonting, så reagerade jag,
eftersom det var något bekant över plantan:

- Vad är det där!?
- Det är rysk dragon.

DÅ kom jag på vad det var:
När vi hade vår fest med tema Frankrike förra sommaren
så fick jag ju en fransk dragon av Helena.
Ja - nu kom jag ju i håg!

Äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar