söndag 20 maj 2018

Snart sjunger de på sista versen


I´m so sorry,
men nu kommer det tulpaner igen...


De är det finaste i trädgården just nu
och de kan inte stå så många dagar till
i den här värmen, så jag måste passa på...


Jag saknar Queen of night i år,
men annars är jag nöjd med kombinationerna.



De rosa papegojtulpanerna var ju jättefina!
Och Spring Green är ju också en favorit!


Älskar hur de vita tulpanerna lyser i skymningen!


Och är tacksam att jag fått ha dem i fred för rådjuren även i år!


Det blev en överraskning för mig själv
att jag ändå köpte och grävde ner så pass många
tulpaner i höstas...


Nu får jag tacka för ännu en fin och solig helg!

Fantastiskt att vi har haft så somrigt och fint så här tidigt!
En sen vår var det, och så blev det sommar direkt!

1 kommentar:

  1. Underbara tulpaner!! Härliga färgkombinationer. Skulle mer än gärna vilja gå en runda i er trädgård :)

    SvaraRadera