lördag 5 mars 2011

Fegis


(Jag hade en tillgodocheck på Åhléns
och köpte den här kudden igår
för nästan inga pengar alls...)

En riktig fegis är vad man är!
När jag handlade på Ica i dag
var Gabriel Fors där och hade audition
till körslaget.
Men hur kul skulle det inte vara att tävla
tillsammans i en kör ledd av Gabriel!?!
En körtjej är jag ju faktiskt.
Har sjungit i kör till och från hela livet...

Vågade jag gå fram...?

Naturligtvis inte.


(Hittade den här buren idag
i en affär som hade 30 % på allt.
Den ska få hänga i äppelträdet i sommar!)

Det är väl sjutton också att man ska vara
en sån jäkla fegis!
Att sjunga i körslaget hade kanske varit just precis
den kick jag behöver i mitt liv just nu...

Men nä!
Jag åkte bara hem, packade upp varorna och
började laga maten.
Precis som alla andra dagar,
allla andra dagar,
alla andra dagar,
alla andra dagar,
alla andra dagar,
alla andra...
alla...

2 kommentarer:

  1. Nej men gud vad synd!!!

    Varför tog du inte mod till dig...åh jag känner ju genom dina ord hur besviken du är nu... Du skulle verkligen provat, du hade ju inte förlorat något, bara haft en chans att vinna något...

    Hoppas det kommer fler chanser. Då får du inte missa det! Får det värsta är ju att ångra det man inte provade...

    Stor kram Mariette

    SvaraRadera
  2. Imorgon är det du som pallrar dig iväg till Statt för audition. Inget att förlora! Fundera nu ut vilken sång du vill framföra. Jag vill se dig i tv i vår! :-)

    Kram

    SvaraRadera