lördag 26 mars 2011

Föräldraskap


Efter ett par timmars arbete i förmiddags
så är fondtapeten uppe!
Jag är nöjd!
(Och som vanligt kommer en följdverkan:
Jag måste köpa nya påslakan... :-)


Den här hjärtmobilen med bulliga tyghjärtan
har min syster gjort till oss.
Två stora hjärtan och tre små.
Det symboliserar ett hjärta för var och en i Familjen Å.

Familjen är verkligen viktig för mig,
och ibland får man känna på föräldraskapet extra mycket...
Fredagskvällen ägnades åt E. som trasslat till det för sig rejält
med en kompis till honom.
Han hade lite att ställa till rätta om man säger så,
och det kostade honom många tårar och
mycket mod att med vår hjälp ordna till allt så det blev bra igen.

Det är ett stort uppdrag man har att lotsa barnen rätt väg,
och det är inte lätt alla gånger.
Det gäller att inte göra dem några björntjänster,
att inte ta den enklaste vägen och sopa under mattan.
Hur ska de då kunna växa?


Det är tufft att vara tuff som förälder ibland,
och det är skönt att man är två om det.
Det blir så mycket lättare då att orka hålla fast.
Och göra det rätta.

Och i dag har vi en glad kille igen,
som har lärt sig att om man har gjort fel
så måste man ställa saker och ting
tillrätta igen.
Även om det kan kännas väldigt jobbigt just då,
så känns det så mycket bättre efteråt.
Och det är väl en bra livskunskap
att bära med sig?


PS: I kväll kollar ni väl på Körslaget och röstar på Gabriels kör?
Han tävlar för min hemstad och det är kul när man känner
igen flera stycken i kören!
En annan kille från "min" stad är den här
(klicka), vars nya CD går varm här hemma just nu.
Hur bra som helst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar