måndag 28 mars 2011

Missbruk


Jag är en pinsamt högfrekvent kund i stans blomsterbutiker...
Det är ju tur att jag alternerar mellan de butiker som finns,
så att inte butikspersonalen inser mitt djupa missbruk...
(Typ som en dold alkis som åker mellan olika bolag
 för att inte bli avslöjad...)


Fast idag var det faktiskt inte av egosyfte (enbart iaf...) som jag tog
en sväng förbi affären innan jag åkte hem.
Jag ville köpa med mig en bukett hem till H.
I ett halvår har han varit egen företagare,
och han sliter och jobbar absolut för jämnan
utan att någonsin klaga.
(Han blev jätteglad förresten!)


Och ok då...Jag var ju tvungen att köpa något åt mig själv också...
(Jamen, vaddå - jag sliter ju jag med,
fast här hemma!)
Så varsågod till AH från AH!

Austaliensisk viol.
Måste väl vara en av de sötaste blommorna som finns!
(Jag blev också glad, förresten! :-)


Och på väg ut så fick jag syn på den här fina plymen,
som så gärna ville bli köpt av mig!
Jag gav med mig.
Vet inte vad det är för fjäder, men fin var den!


Och nu ska jag ägna en stund åt mitt andra missbruk,
nämligen tidningsläsande. Köpte Isabellas idag,
en ny tidning som verkar jättemysig!

Men sen, efter det, ska jag skärpa mig och förbereda
morgondagens studiecirkel i läsförståelse.
Det får vara nån måtta på mitt
missbrukande.

Det är ju ändå bara måndag idag...

4 kommentarer:

  1. Ett missbruk som glädjer är väl härligt och jag misstänker att du som jag håller dig inom din budget???
    Mitt missbruk är porslin, när vi kommer till Mateus vackra ting går jag igång fullständigt och njuter otroligt både av att använda tallrikarna som av att gå förbi glasskåpet där hela samlingen står i högar.

    Någon last får man faktiskt ha och så länge det är blommor och porslin bara tycker jag vi kan ursäkta varandra, eller hur!

    Tapeten i sovrummet blev jättefin och snyggt när man kan ändra färg på kuddar och annat utan att behöva bry sig om fondtapeten. Allting passar!

    Blev också berörd av dilemmat med sonen. Sånt är så himla jobbigt och frustrerande men starkt att ta tag i händelsen med en gång och visa att det blir konsekvenser fastän man själv gråter inombords.

    Här sitter en som också njuter av dina blominköp - bara så du vet!
    Kramar

    SvaraRadera
  2. Hello!
    Jag unnade mig en knippe konstiga tulpaner när jag handlade, piffade upp dem med lite nyplockad vide (Pelles förslag), och så låg det en annan tidning och väntade på mig precis vid kassan: Allt i hemmet special - inred lantligt.
    Har dock en tvätthög och lite annat först som måste göras...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Snittblommor och lyxiga magasin - det piggar verkligen upp. Är själv en storkunsument av båda delarna och tycker, precis som Vilda tankar, att några laster får man faktiskt ha.

    Ljuvliga blommor!!!

    Jag blir så glad när du säger att du gillar våra plank. Berättade för maken som också blev glad - et är han som har byggt dem:).

    Kram kram
    Maria (som också haft tunga samtal med tre av fyra barn i förra veckan....små barn små problem - stora barn stora problem....känner jag i alla fall)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Vilket härligt "missbruk". det är ju sånt som ger lite färg och liv till vardagen..blommor, någon inredningsdetalj en trevlig och inspirerande tidning...

    Blommor är verkligen något fler borde unna sig!

    Hoppas du får en härlig och färgstark dag!

    Kram Mariette

    SvaraRadera