onsdag 30 mars 2011

Kontring


Krokus...mmmm....
Fast nu luras jag ju, för den här bilden är ju från förra året.
Närmare bestämt den 10 april. Har svårt att tro att krokusen
kommer att blomma samma tid i år. Trädgården går fortfarande i olika
brun-grå nyanser, med undantag för vitt där snön fläckvis fortfarande ligger kvar.
Föredrar grönt, tror jag...

Istället för att hänge mig åt gnäll, som jag gjorde i går,
så har jag  helt sonika muntrat upp mig själv med lite shopping i dag.
Hittade lite fint påskpynt, en kungsängslilja i en vacker kruka och lite kläder.
Jo, för nu var det ju så att H kom hem med några nya golfklubbor i går,
 och ska det vara ett jämställt förhållande så måste jag ju genast kontra med något...
Eller hur!?!

Bra musik i bilen på väg hem.
Solglasögonen på och några shoppingkassar på passagerarsätet.

Det känns genast mycket bättre! :-)

2 kommentarer:

  1. Ha ha! Bra kontring!
    Annars tror jag att du kommer kunna fota dina krokusar den 10 april - såg mina små knoppar idag och såg även vädret på tv.
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Shopping är inte dumt - det kan göra den ledsnaste glad.
    Tack för peptalk - högran funkar utmärkt, det blir gott vin till helgen även om det får intas lite halvliggande.
    Kan rekommedera att titta på systembolagets egna vinprovningar om du är sugen att testa. Jättetrevligt!

    Kram Monica

    SvaraRadera