tisdag 15 mars 2011

Morgonstund har guld i mund...?


I helgen sov vi över hos min bror
och svägerska i Stockholm.
Vilken lyx att vakna och sedan bara gå
och sätta sig vid dukat bord.


Det serverades smoothies
och amerikanska pannkakor.
Mmmm....


Tänk om man hade det så varje morgon...

För ett drygt år sedan läste jag in några poäng på distans
på Stockholms universitet, och var därför hemma och pluggade
på torsdagar och fredagar.
Då var morgnarna lite mer som jag skulle önska...
Lite mer lugn och ro, lite godare och bättre frukostar
och så gick jag alltid med småkillarna till skolan
och fortsatte sedan en morgonpromenad
innan jag gick hem och läste.
Så skönt!

Jag tror att mina barn är immuna mot ordet "skynda".
Eftersom de har hört det typ varje vardagsmorgon i hela sitt liv,
så är det ingen som reagerar nämnvärt när jag säger
att "de verkligen måste skynda sig nu!"

Nej, vardagsmorgnar är verkligen inte min grej...
Hur är det för er?

4 kommentarer:

  1. Såååå mysigt och lyxigt!!!

    vardagsmornarna är inte speciellt mysiga hos oss....Ett tag brukade jag och maken gå upp före alla andra, tända ljus och dricka te. Det var så himla mysigt. Hade nästan glömt bort det. Ny är jag tyvärr så fruktansvärt trött om mornarna....

    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Här är det tyvärr också rätt mycket skynda... Hatar att säga det ordet, men man måste ju - eller finns det någon synonym?
    Nu om dagarna kan jag behålla lugnet GANSKA bra - så länge inte Kalle skriker... Då blir jag en hagga!
    Till frukostproblemet; kan vi inte ha frukost på jobbet? Det skulle var SÅ himla skönt. Fast jag skulle nog hungra ihäl innan jag kom dit... ;)
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Vardagsmorgnar hade jag verkligen kunnat vara utan.
    Men jag ska inte klaga, min "skynda" period är förbi.
    Här fixar alla sig själv och har eget ansvar över att de kommer iväg i tid på morgonen.
    Men jag hade hellre stannat i sängen och tagit det lugnt:))

    SvaraRadera
  4. Mornar är den bästa tiden på dagen. Jag har alltid varit morgonpigg och är uppe före alla andra i huset. Den stunden för mig själv med kaffe och tidning är verkligen guld värd. Att gå ut med Chelsie en halvtimme/45 min. varje morgon är bara uppfriskande och skönt.
    Vardagsmornar blir det inte så mycket lugn innan jobbet däremot då är det brått iväg. Förutom onsdagar då börjar jag lite senare och hinner sitta med kaffet. Annars dricks den första koppen vanligtvis på jobbet.
    Barnen fixar det mesta själv och är hyffsat pigga också i alla fall så att jag slipper tjata upp dem.
    Nä, nu måste jag ila till jobbet.
    Ha en bra onsdag
    Kram

    SvaraRadera