onsdag 23 mars 2011

Ont, det gör ont


 I eftermiddags när jag reste mig från onsdagskonferensen
gjorde det plötsligt så in i h-... ont i hålfoten.
My God, jag fick nästan halta ut till bilen,
och sedan har det bara blivit värre och värre.
Jäklar, nu kan jag nästan inte stödja alls på foten.

Jag gissar att detta skulle kunna vara...hälsporre???
Det är liksom senan som går från hälen ut i hålfoten som gör så ont.
Ja, det bara...bränner!

Och jag som skulle fixa så mycket i kväll.
Hade bl.a. tänkt att göra fint på trappen med påskris
och påskliljor. Pyttsan!

Gillar ju inte att vara stilla på kvällarna,
men det finns inget att välja på just nu.
"Tur" att min högstadiekille behöver hjälp med att plugga
inför ett prov i morgon. Jag halvligger som en diva i soffan
och ställer frågor om kolhydrater, vitaminer och mineraler.

Detta var inte roligt alls.
Blir till att överväga alternativa skor att hasa
runt i på jobbet i morgon...

5 kommentarer:

  1. Det var ju attans också. Hur blir man av med en hälsporre?
    Vila kanske? Hoppas det inte är långvarigt.
    Tur att du kan hjälpa till med läxorna ändå.
    Att ligga som en diva låter ju rätt gött men kanske inte när man har och göra och har ont till på köpet.

    Krya på dig
    Kram Monica

    SvaraRadera
  2. Ajaj, det var inte bra! Hoppas att det går över snabbt!
    Det ska bli spännande att se er tapet uppsatt. Det var fina blomsterburar du har gjort och när jag såg dina järnfåglar fick jag en idé...

    Trevlig pluggkväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  3. Hälsporre låter inte kul! men min mamma säger alltid: det finns värre saker och det är säkert bättre imorgon. Så vi hoppas att det är något tillfälligt.
    Kram på dig! Eva

    SvaraRadera
  4. Skickar en kram med mycket energi och värkstillande i!

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. Aj! Hälsporre - inget kul. Hoppas det går över snabbt!
    Kram till dig, kära du.

    SvaraRadera