söndag 7 augusti 2011

Inregnade


Oj oj oj, vad det regnar i dag!
Det fullkomligt vräker ner,
och planerna vi hade för dagen blev också omkull-vräkta.
Och vad ska man då hitta på när man har städat klart...?

(Det finns ju ändå vissa begränsningar för hur mycket
man orkar röja runt i garderober och förråd...)


Tre lila Gladiolus står på soffbordet.
Jag har fått ett lila-sug igen.
Tyvärr är det ett höst-tecken...
Vet inte varför, men lila känns väldigt "höstigt" för mig.
Alltid lila.

(I går inhandlades ett lila nagellack t.ex....)


Ny kudde i soffan.
Med ett budskap så sant som det är sagt.
Och på andra sidan...


...finns naturligtvis den här strofen.
Kudden är från Hemtex och kostar 149 kronor.

Vi känner oss lite "inregnade" här,
barnen och jag.
Man tar sig ogärna ut i detta väder,
så snart faller jag väl in i barnens klagolåt:

"Vi har inget att gööööra...!"

(Snälla sol, kom tillbaka!
Eller...kan det åtminstone bli uppehåll...?"

(Uppdaterat senare:
Vi blev faktiskt tvungna att trotsa regnet till slut ändå
och åkte för att se på en triathlontävling i stan.
Skönt att komma ut, även om man blev våt,
och jag blev såååå himla imponerad av 
deltagarna i tävlingen!)

2 kommentarer:

  1. Här vräker det också ner! Men det behövs, vi har nästan inte fått något regn den sista månaden.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera
  2. provar kommentera via
    min iphone och hoppas på tur.
    Denna sommaren har bjudit på alldeles för mycket regn, alla mina blpm
    or i krukorna är nästan helt förstörda. Det är trist. Trist också att hänga inomhus när man bara vill UT!
    Just nu sitter jag och väntar på väninna som ska hämta mig för vidare transport till Ystad och till en annan väninna. Det ska bli kul att åka runt och titta lite och tro det eller ej
    en solen är framme!!!
    Gillar din kudde med text och lila. Här finns en hel del lila också och det är nog lite höst över den färgen som du säger.
    Ha det riktogt bra och det var skönt att höra att sonen inte led av något allvarligt - förstår din oro.
    Kram och ha det riltigt bra
    Monica(VT)

    SvaraRadera