onsdag 10 augusti 2011

Konstutställning


Idag blir det konstutställning här på bloggen!
Min lillasyster målar tavlor,
och nu när hon håller på och plockar ut vilka som ska
vara med på en utställning nästa helg,
så funderade H och jag på om inte vi skulle köpa 
en tavla av henne.
Så i går åkte vi och tittade lite.
(Och jag försökte fota av dem, vilket inte var det lättaste...)

Här är några som inte är inramade ännu:






Tillslut valde vi ut tre tavlor som vi har hemma
provhängning.
Undrar vilken av följande vi ska välja...?


1. En vacker gammal gård...


2....eller ett motiv från Island...


3....eller den här gamla ladan?

Jättesvårt att välja! 
Konst är ju så subjektivt,
men jag tror H och jag har ungefär samma smak.
Sedan är det ju såklart så att tavlorna upplevs på 
ett särskilt sätt när det är någon man känner som målar.
Det ger liksom en extra dimension då.


Vi funderar vidare!

1 kommentar:

  1. Fina bilder. Jag gillade speciellt nummer 3 med den röda ladan och de 2 "arga" träden.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera