söndag 28 augusti 2011

"A True Love Story..."


I går när jag skulle fixa blommor till dukningen
så hittade jag inga som jag tyckte passade.
Till slut köpte jag en Hortensia i kruka,
som jag "offrade" blommorna på
och använde som flytväxter.
Tycker att det blev fint!
Nu får de leva vidare i en gammal
glasskål på soffbordet!


Å, vad gott det var med kräftor i går!
Kvällen var varm och skön,
och vi kunde sitta ute på altanen utan att frysa.
Barnen gick in och spelade 
lite monopol efter maten.
Trevlig kväll, 
men inga som helst dagen-efter-symptom.
Det är ju en "fördel" med att H jobbar de flesta helger.
Medvetenheten om att man måste gå upp tidigt,
gör ju att man ser till att inte ta
det där sista glaset vin
på kvällen...


...och så
en liten bekännelse:
Ni vet den där fina butiken med den franska ostkupan...?
Det fanns en sak till där som jag ville ha.
Nämligen den här tavlan som jag sett i en nätbutik,
och varit på vippen att köpa lite tidigare.
Ni förstår,
den var en hundralapp billigare i butiken än på nätet.
Och som om det inte räckte för att 
motivera ett köp,
så slapp jag ju frakten...
Ja, alltså, man kan ju säga att jag rent av
tjänade pengar på att köpa den...?
Eller hur...?
Det var i alla fall vad jag kom fram till efter ett par dagars funderande.
Nu står den här hemma.
Och jag gillar den mycket!

(Funderar man tillräckligt länge,
så brukar man kunna motivera sina inköp
på ett eller annat sätt...)

Ha en skön söndag!

2 kommentarer:

  1. Ja, här sitter en annan mästare på att hitta på anledningar till varför vi "behöver" både det ena och det andra.
    När sen den där saken vi bara måste ha är nedsatt i pris då håller jag med om att då har vi snarare tjänat pengar än betalat några.
    Det är kvinnlig logik och den funkar!

    Visst är det underbart när barnen plockar fram ett vanligt gammalt hederligt spel istället för att sätta sig framför datorn. Riktigt mysigt!

    Brödet jag bakade blev jättegott och faktiskt ännu godare i dag. Kul när man kan växla ingredienser sådär - nästa gång ska jag prova en annan sammansättning.

    Hoppas du också får en skön söndag - nöjd & glad efter er kräftskiva!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker skylt! Och jag ser ju klart och tydligt att det står ditt namn på den så självklart skulle du köpa den :-) Jag tycker att det är skönt med kräftskivor som är lugna, det är ju så tröttsamt att vakna och ha en lätt... eller tung, huvudvärk.
    Ha det bäst!
    Hélena

    SvaraRadera